02 July 2014

BUAH PINGGANG ROSAK!!!



Salam semua..

Sekarang ni makin lama makin fames plak sakit buah pinggang ni.. Tahukah kamu bahawa 5 dari setiap 100 orang akan menghidap batu buah pinggang di dalam kehidupan mereka.

"Trend peningkatan pesakit muda membimbangkan, kesedaran derma organ penting untuk elak sengsara. Di Malaysia, lebih 12,000 pesakit buah pinggang kronik yang sedang menjalani dialisis berada dalam senarai menunggu untuk pembedahan pemindahan buah pinggang - jumlah yang terlalu banyak jika dibandingkan dengan organ yang diterima." sumber Berita Harian

HANYA pesakit buah pinggang kronik tahu betapa sengsaranya hidup bergantung pada mesin dialisis. Sekadar melaksanakan 30 peratus fungsi buah pinggang sebenar, pesakit berdepan pelbagai situasi menekan malah berdepan risiko kematian lebih awal.


Beribu-ribu pesakit buah pinggang sedang menghadapi masa yang sukar kerana Kementerian Kesihatan, setakat ini tidak meluluskan subsidi bagi rawatan hemodialisis bagi tahun ini.

Ada yang dilaporkan telah menunggu kelulusan ini selama tiga tahun. Bilangan kelulusan bagi subsidi bulanan sebanyak RM600 mula berkurangan pada tahun 2011, dan menjadi minimum pada pertengahan 2012.

Pusat-pusat hemodialisis yang dikendalikan pertubuhan bukan kerajaan (BGO) berkata mereka diberitahu oleh Kementerian Kesihatan supaya mencari dana di tempat lain kerana mahu memberi tumpuan kepada pesakit baharu.

Mereka juga berkata sesetengah pesakit telah menunggu kelulusan subsidi selama tiga tahun, bukannya tempoh seperti biasa, satu hingga tiga bulan. Kos bagi pengidap buah pinggang ini semakin meningkat.
Menurut Yayasan Buah Pinggang Kebangsaan, rawatan untuk pesakit yang menjalani rawatan hemodialisis di sebuah NGO atau kos klinik swasta ialah antara RM150 dan RM250 bagi setiap sesi. Pesakit gagal buah pinggang ni tidak ada cara lain nak selamat melainkan dialisis seumur hidup. Kalau bernasib baik boleh buat pemindahan buah pinggang tapi amat sedikit pesakit yang berjaya.
 

Anda tahu berapa kos dialisis? Setiap pesakit memerlukan dialysis 3 kali seminggu. Maknanya 12 kali sebulan.

Setiap dialysis kosnya purata RM 150-250.
Kos per bulan RM 150 x 12 = RM 1800.00.
Setahun RM21 600!!

Pastinya ketika ini wang tiada nilai kerana yang kita mahu hanya ingin sembuh dan tidak ingin menghadapi kesakitan. Saya beri anda satu peluang untuk anda cegah sakit ini atau kurangkan tahap kritikal penyakit ini. Ye, kesihatan itu milik Allah tetpi kita sebagai umat diminta berusaha. Apa kata, sempena PROMO JULY SHAKLEE kita sebagai anak atau empunya diri grab peluang ini.. Kita juga boleh hadiahkan buat yang tersayang kerana VIVIX supplement terbaik abad ini. 

Hanya pada yang sudi cuba tahu macam mana kesan hebat VIVIX. Jom PM saya personally and let me become your consultant. 

More details about VIVIX, KLIK SINI...




Shaklee Independent Distributor Anda

Azila Ishak  
SID : 1063314
Sms / Wassap / Call : 0166404014
FB : AzilaIshak
Email : azirulnaim@gmail.com

COD :
Ampang / KLCC / Kajang / Gombak


Terima Kasih

Komen
0 Komen

No comments:

MAMAPAPASIHATCERIA Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign